דף הבית » בלוג » מה זה לידים? המדריך המלא!
מה זה לידים?

מה זה לידים?

כל בעל עסק מבין את זה בשלב כלשהו שהעסק שלו צריך קצת לגדול (אם לא הרבה) אבל השאלה הקשה היא איך עושים את זה? אז לפני שנתחיל לדבר מה זה לידים בכלל, בוא נסביר קצת על השלב הקודם של זה.

כדי שהעסק יגדל כמו שצריך, צריך לעשות לו פרסום רציני ברחבי גוגל או ברשתות החברתיות. בין אם זה עסק פשוט של עורך וידאו מקצועי, או בעסק רציני של עורך דין עם הרבה עובדים ולקוחות מתחתיו. פה בדיוק נכנס הקטע של "הלידים" שאותם בעלי העסקים מחפשים כמה שיותר, אבל הם לא מעוניינים בסתם לידים אלא בלידים חמים וטובים. (שגם על זה נדבר בהמשך)


אז מה זה ליד?

ליד בקיצור זה שלקוח פוטנציאלי שמתעניין במה שיש לי להציע, השאיר לי את הפרטים שלו באתר שלי או בדף נחיתה. למשל אדם מחפש בגוגל – שירותי משרד חיצוניים והוא נתקל באתר הזה, הוא נכנס אליו מתרשם ומשאיר את הפרטים שלו כדי שיחזרו אליו בהמשך לקבלת פרטים נוספים וסגירת העסקה. וזה בדיוק ההגדרה של ליד!

איך אפשר להשיג לידים?

ניתן להשיג לידים דרך כל פרסום שתבחרו. אם זה דרך הפרסום המסורתי דרך – עיתונים, עלונים, מודעות רחוב, רדיו, טלווזיה, סטיקרים, מגנטים, מזכרות ועוד.. או דרך הפרסום הדיגיטלי, שם ניתן לפרסם במגוון פלטפורמות כמו – גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדין, ועוד מגוון רחב של אפיקי פרסום גם בצורה אורגנית וגם בצורה ממומנת.

מה ההבדל בין ליד חם לבין ליד קר?

ליד חם – זה לקוח שממש מתעניין כרגע בשירות שאתם מציעים, ורק מחכה לשיחת טלפון כדי לסגור את השירות שיש לכם להציע. ליד כזה מגיע בדרך כלל משיווק נכון ומדויק, אשר גורם למודעה שלכם להגיע בדיוק לאותו אדם שזקוק לשירות שלכם.

ליד קר – זה אנשים שלא התעניינו בצורה ישירה בשירות שלכם אלא רק באופן כללי, מה שיצטרך יותר עבודה עד שהוא יהפוך ללקוח שלכם אם בכלל. וזה נוצר משיווק גרוע שלא מותאם באמת לקהל היעד לו אתם מחכים כרגע.

איך אפשר להפוך לידים ללקוחות בלי בעיה?

אם לקוח מתעניין למשל בשירותי מזכירות חיצוניים – דבר ראשון תחזרו אליו מהר לסגור איתו את העסקה כדי שהמתחרים שלכם לא יעקפו אתכם ויתקשרו אליו. תזכרו שהזמן של אנשים שווה כסף, ואין להם תמיד את הסבלנות לחכות הרבה זמן עד שתחזרו אליהם. דבר שני אתם לא מנסים למכור כלום, אתם מקשיבים מה הלקוח בדיוק צריך ולפי זה אתם מציעים את השירות שמתאים בדיוק למה שהיה חסר לו. דבר שלישי תהיו מקצוענים בדיבור ובשפה שלכם, אפשר לזהות בקלות אם האדם מעבר לקו הטלפון הוא לא רציני בעליל. דבר רביעי תשאלו שאלות סגורות, ואל תתנו ללקוח אופציה לברוח ממה שיש לכם להציע שיפתור לו את הבעיות. (למשל תתנו לו להחליט האם הוא רוצה "עוזרת אישית מהבית" או שהוא רוצה "שירותי מזכירות מהבית")


צריכים שירותי משרד לעסק שלכם? פנו אלינו עכשיו!