קרדיט: צילום סטודיו מקס

צילום פורטרטים למשרדים וחברות

המטרה של צילום פורטרטים

צילום פורטרטים יכול לשמש מספר מטרות שונות, בין אם אתם עובדים בארגון, מנהלים עסק או פשוט אנשים פרטיים שמחפשים עבודה. המרכז של צילום הפורטרט הוא כמובן האדם המצטלם, ולכן מדובר בסוג ייחודי של תמונות. פורטרט יכול לעזור לבסס זהות בתור איש מקצוע באתר או ברשתות החברתיות, הוא יכול להופיע בתוך פלאייר של המשרד והוא יכול לשמש לקידום כנסים מקצועיים. כמעט כל אחד צריך שיהיה לו בשלוף צילום פורטרט מקצועי, והדבר הנכון לעשות הוא לפנות אל צלם פורטרטים מנוסה ייעודי שיוכל לעזור. בעבודה בתוך סטודיו לצילום, צלם פורטרטים יכוון את המצולם איך לעמוד ואיפה לעמוד, ויבנה את הפריים כך שהתמונה תצליח לתפוס את האישיות הייחודית של כל מצולם ותחמיא לו ככל הניתן.

קרדיט: צילום סטודיו מקס

הרקעים הנכונים לצילומי פורטרטים

בחירת הרקע לצילומים יכול להשפיע רבות על האווירה והתחושה שתעלה מהתמונות. כשאתם מצלמים בתוך סטודיו לצילומים, אפשר לבחור מבין רקעים שונים, כאשר לכל אחד מהם יש יתרונות משלו. ככלל אצבע ניתן להגיד שצבע אחיד שאינו מסיח את הדעת יכול להיות אידיאלי. בחירה קלאסית למטרה זו היא הצבע האפור, שמציע עבורכם קנבס נקי ונייטרלי, שמחמיא לכל סוגי העור ומוסיפים גם עומק לתמונה מבלי להאפיל על המצולם.

באופן דומה, רקע שחור או לבן הם גם כן בחירה טובה. רקע שחור יכול לייצר תחושה דרמטית, אלגנטית וסמכותית, דבר שיכול להיות מושלם לעסקים רשמיים במגזר הפרטי והציבורי או לתעשיות היצירתיות יותר. רקעים לבנים לעומת זאת מציעים מראה נקי ומודרני יותר, שמבליט את המצולם, את בגדיו ואת תווי פניו. זהו רקע ידידותי שיכול להתאים למגוון תעשיות מקצועיות.

אם אתם רוצים לייצר תחושה נגישה יותר ולהוסיף טאץ' אישי, אפשר ללכת גם על רקעים טבעיים או עירוניים, לדוגמה סביבת המשרד, פארק נעים ועוד. רק שימו לב שרקעים עמוסים מדי עשויים להסיח את הדעת ולגרוע ממוקד התמונה- הלא הוא המצולם.

גודל השוט

גודל השוט שאתם בוחרים לצורך צילום פורטרט עסקי צריך להיות מדויק לצרכים השונים. אם הפורטרטים הולכים להיות תמונות פרופיל בלינקדאין, גודל השוט צריך להיות מדיום-קלוז אפ. אם מדובר בחומר שיווקי לארגון, לפעמים לונג שוט שיציג את כל הגוף יהיה נכון יותר. חשוב לשמור על איזון מבחינת ההאד-רום (מקום פנוי/ריק מעל הראש) ולדאוג לסימטריה של הקומפוזיציה.

קרדיט: צילומי סטודיו מקס

הביגוד הנכון

הלבוש הנבחר בעת צילומים בסטודיו לצילום מקס צריך להדהד את העסק, את האישיות של המצולם ואת המסר שרוצים להעביר. מבחינת צבעים, מומלץ לבחור בבגדים בצבעי ביניים, כלומר לא דהויים מדי (כמו צבעי פסטל), אבל גם לא זועקים מדי (כמו צבעי ניאון). בורדו, כחול, חום- אלה הם גוונים שיכולים להתאים, שיכולים לייצר מראה מאוזן שמשדר מקצועיות. כדאי ללכת על בגדים חלקים או עם הדפס קליל, וחשוב שלא תהיה טקסטורה צפופה מדי כי זה עלול לפגוע באיכות הצילום עצמו (מצלמות כידוע לא אוהבות פסים ומשבצות).

מבחינת סגנון הלבוש, זה תלוי כבר בעסק ותחום העיסוק. אם מדובר בצילומי תדמית של עורך דין או בעל מקצוע רשמי אחר, כדאי ללבוש בגדים שמותאמים לכך- כמו חליפה וחולצה מכופתרת. כך גם ההפך, אם אתם לדוגמה בתחום הטיפולי- אפשר לרכך את הביגוד עם בדים נשפכים יותר, צווארונים עגולים ועוד.

קרדיט: צלם סטודיו מקס

באיזה תנוחות מצטלמים?

צלם פורטרטים יידע להנחות את המצולמים מהן התנוחות הנכונות ביותר להצטלם בהן, גם מבחינת המסר וגם מבחינת האסתטיקה. שפת הגוף היא חשובה כי היא מייצרת את הרושם הראשוני שלנו על האדם שאנו מתבוננים עליו. בעת צילומים במסגרת סטודיו לצילום כדאי ללכת על תנוחה בטוחה וזקופה, עם כתפיים משוכות לאחור, אבל לא אחת שנראית נוקשה מדי- כי זה ייראה לא טבעי ומאולץ. מבחינת הבעת הפנים אפשר לבחור בכמה גישות- יש כאלה שמעדיפים להצטלם עם חיוך ולהיראות נגישים, וכאלה שמעדיפים הבעת פנים קשיחה יותר כדי להיראות מקצועיים יותר.

גם על הזווית של הראש צריך לשים את הדעת. לרוב מעדיפים לצלם את הראש קצת בזוויתיות, כך שיהיה מעט פרופיל. זה מוסיף עומק לתמונה ויכול גם להחמיא להמון מהמצולמים. אפשר גם ללכת על צילום פרונטלי לחלוטין, שמשדר מקצועיות ואמינות.

קרדיט: צלם סטודיו מקס

טיפים לצילום פורטרטים מושלם

אם יש לכם פוטו סטודיו בו אתם מתמחים בתחום צילום פורטרטים, הנה כמה טיפים מטעם "פוטו סטודיו מקס" שיעזרו לכם:

עדשות: העדשות האידיאליות שישמשו צלם תדמית הן עדשות פריים טלפוטו רחוקות, שיודעות להתמודד עם תאורה בזוויות מסוימות. אלה יוכלו לעזור לכם לפקס את הצילום על האדם שמולכם ולטשטש את הרקע שלו באופן אומנותי.

תאורה: צלם סטודיו חייב להשתמש בתאורה רכה ולמנוע צלליות וקונטרסט גדול מדי. השקיעו בכמה גופי תאורה שתוכלו למקם באופן אסטרטגי ובסופטבוקסים ורפלקטורים לריכוך ופיזור אחיד, אלא אם המטרה היא לייצר אור קונטרסטי ודרמטי.

תקשורת: בעת צילום תמונות פרופיל, חשוב לגרום למצולמים להרגיש בנוח. לכן כדאי להתחיל בשיחה קלילה מקדימה, כך שהם יוכלו להשתחרר והתמונות ייצאו טובות יותר.

עיבוד: צלם סטודיו אחראי גם לערוך ולעבד את התמונות לאחר הצילומים. השתמשו בתוכנות השונות, כמו אלה של אדובי, כדי להתאים את הניגודיות, את איזון הצבעים ועוד, אבל הימנעו גם מעריכת יתר שתפגע במצולמים שלכם.

אפשר להרחיב ידע בנושא צילומי תדמית כמיתוג עסקי וצילומי פורטרטים בסטודיו לצילום בה אני מפרט ונותן דוגמאות של צילומי תדמית לאנשי עסקים, משרדים ואנשים פרטיים ואיך זה עוזר לקידום ונראות של עסקית.

קרדיט: סטודיו לצילום מקס

סטודיו לצילום צריך להכיל את כל הדברים המקצועיים שלהם הוא זקוק לביצוע צילום פורטרטים, תאורה מקצועית ואמינה, עדשות ומצלמות ספייר, עמדת איפור להחלפת בגדים, ריהוט שעליו אפשר לשבת ולהצטלם לפוזות של ישיבה בנוסף לתנוחות בעמידה, טמפרטורה מתאימה כדי שיהיה נעים לשהות בסטודיו, מוסיקה ברקע וכו'.