מודל חשבוניות ישראל 2024 – איך זה עוזר לעסק?

מודל חשבוניות ישראל נכנס לתוקפו החל מ-2024, מה שמהווה כיום רפורמה אשר מטרתה היא צמצום החשבוניות הפיקטיביות. בעוד כי חשבוניות פיקטיביות גורמות לנזקים של מיליארדי שקלים בקופת המדינה, כיום נדרש מספר הקצאה ייעודי לכל חשבונית מעל 25,000 ₪ – קראו כאן. 

עיקרי הרפורמה של רשות המיסים החל מ-2024

בראש ובראשונה, יש לדעת כי כל עסק אשר מעוניין להוציא ללקוח חשבונית מעל 25,000 ₪ חייב לקבל מספר הקצאה לאותה חשבונית. במילים אחרות, אם עד היום היה ניתן "להעביר עסקאות גדולות מתחת לרדאר", הרי שכיום עסקים חייבים לדווח לרשות המיסים באופן מקוון על כל החשבוניות שהם מנפיקים מעל הסכום הנקוב לעיל. על מנת לייעל את התהליך, רשות המיסים פיתחה מערכת מקוונת אשר מאפשרת הן להנפיק מספרי הקצאות והן לוודא את תקינותן של חשבוניות שלקוחות קיבלו.

איפה אפשר למצוא מידע נוסף על חשבוניות ישראל?

בין אם יש לכם עסק קטן או גדול יותר, או שמא אתם עצמאים, ייתכן כי תצטרכו סיוע כזה או אחר בתהליך הנפקת מספר ההקצאה הנדרש. ברשת, תוכלו למצוא מידע נוסף על חשבוניות ישראל בכל מיני אתרים שונים, כאשר במקביל לכך ניתן גם לקבל מידע נוסף באתרי gov.il למיניהם של המדינה, כמו האתר של רשות המיסים. כמו כן, ניתן גם לקבל סיוע מקוון וכן לפנות במייל כדי לקבל מידע נוסף. באופן כללי, ניתן למצוא ברשת מידע על הנושאים להלן:

  • מדריכים שונים אשר מדגימים כיצד להפיק מספר הקצאה ייעודי עבור עסקאות שונות מעל סכומים של 25,000 ₪.
  • ניתן למצוא מידע הנוגע להתאמת מערכות ניהול חשבונות עבור חשבוניות ישראל. 
  • ישנם מגוון מדריכים מקוונים עבור רישום במערכת חשבוניות ישראל, שניתן להיעזר בהם על מנת להירשם במערכת ע"י בעל העסק (או ע"י בגיל מעל גיל 18 אשר מיופה כוח ע"י בעל העסק).  
  • מידע מקיף בנוגע לכל היבטי מודל חשבוניות ישראל, החל מהסברים בסיסיים ועד לפרטים טכניים.
  • מידע הנוגע להיבטים של ראיית חשבון, ייעוץ מס וניהול חשבונות בהקשר של מודל חשבוניות ישראל. 

חובה להשתמש במערכת של רשות המיסים?

לא, אין חובה להשתמש במערכת הייעודית של רשות המיסים עבור הנפקת מספר הקצאה. אם אתם עובדים עם מערכת ניהול חשבונות, וכנראה שאתם עובדים עם אחת כזו, אתם תוכלו לבצע התאמות במערכת על מנת שתוכלו להנפיק דרכה מספרי הקצאות עבור חשבוניות מעל 25,000 ₪. באופן הזה אתם לא תהיו תלויים במערכת של רשות המיסים, אלא תוכלו להנפיק את מספרי ההקצאות אצלכם בעסק תוך זמן קצר בלבד. אם המערכת שלכם עדיין לא עברה את ההתאמות הנדרשות, דעו כי עליכם להתחיל להתארגן לקראת דיווח מקוון לרשות המיסים. שנת 2024 אינה "שנת פיילוט", זאת לאחר שרשות המיסים כבר הודיעה על כל שהמודל של "חשבוניות ישראל" כאן כדי להישאר. לכן, אם עדיין לא נערכתם לכך, זה הזמן.