איך מוצאים נזילת מים בבניין משרדים

מציאת נזילת מים בבניין משרדים יכולה להיות משימה מאתגרת, שכן מים יכולים לעבור דרך קירות, תקרות ורצפות, מה שמקשה לאתר את המקור המדויק. עם זאת, בגישה שיטתית ובחקירה מדוקדקת ניתן לזהות ולאתר נזילות מים. במאמר הקרוב נביא חקירה מעמיקה של הצעדים שאפשר לנקוט כדי למצוא נזילת מים בבניין משרדים.

1. התבוננות ומעקב:

להתחיל בתצפית ותיעוד של כל סימן הנראה לעין של נזקי מים או לחות. לחפש כתמי מים, שינוי צבע, צבע מתקלף, צמיחת עובש, רטיבות או ריח מעופש. לשים לב לאזורים ליד גופי אינסטלציה, תקרות, קירות ורצפות שבהם נפוץ נזילות מים.

2. לבדוק את אביזרי האינסטלציה:

לבדוק את כל אביזרי האינסטלציה, כגון כיורים, שירותים, ברזים וקווי אספקת מים. לחפש כל סימן של דליפה, כולל טפטופים, שלוליות או כתמי מים. לבדוק בזהירות את החיבורים, המפרקים והשסתומים בעבור כל סימני בלאי, קורוזיה או נזק.

3. לבדוק את הגג:

מקור נפוץ לנזילות מים בבנייני משרדים הוא הגג. במידת האפשר, כדאי לבדוק את הגג עבור כל סימני נזק גלויים, כגון רעפים סדוקים או חסרים, פגומים או מרזבים סתומים. לשים לב לאזורים שאליהם יכולים לחדור מים, כגון פתחי אוורור או ארובות.

4. לבדוק קירות וחלונות חיצוניים:

לבדוק את הקירות החיצוניים של בניין המשרדים לאיתור סדקים, רווחים או חומרי איטום פגומים. לבדוק בחלונות סימנים לחדירת מים, כגון כתמי מים, צבע מתקלף או עיבוי בין השמשות. לוודא שמסגרות החלונות והאטמים שלמים ולא פגומים.

5. להשתמש בכלים לזיהוי לחות:

להשתמש בכלי זיהוי לחות כדי לזהות נזילות מים נסתרות. כלים אלה כוללים מדי לחות, מצלמות הדמיה תרמית ומדחום אינפרא אדום. מדי לחות יכולים לזהות לחות בתוך קירות, תקרות או רצפות, ולעזור לזהות אזורים עם תכולת לחות גבוהה. מצלמות הדמיה תרמיות ומדחום אינפרא אדום יכולים לזהות שינויים בטמפרטורה שעלולים להצביע על חדירת מים או דליפות נסתרות.

6. צג מד מים:

כדי לקבוע אם קיימת דליפת מים פעילה, יש לעקוב אחר מד המים. לכבות את כל המתקנים והמכשירים המשתמשים במים בבניין, ולאחר מכן לבדוק אם מד המים ממשיך לרשום את זרימת המים. אם כן, סביר להניח שיש נזילה נסתרת אי שם במערכת האינסטלציה.

7. לערוך בדיקות לחץ:

ביצוע בדיקות לחץ יכול לסייע בזיהוי נזילות במערכת האינסטלציה. לסגור את כל שקעי המים והמתקנים, ולאחר מכן לחבר מד לחץ לקו אספקת המים הראשי. להפעיל לחץ על המערכת ולפקוח על המד. אם הלחץ יורד, זה מעיד על נזילה במערכת האינסטלציה.

בסופו של דבר, מציאת נזילת מים בבניין משרדים מצריכה בירור יסודי הכולל התבוננות בסימנים גלויים, בדיקת אביזרי אינסטלציה, בדיקת הגג והקירות החיצוניים, הבאת כלי איתור רטיבות, ניטור מד המים, ביצוע בדיקות לחץ ופנייה לסיוע מקצועי. במידת צורך. זיהוי ותיקון בזמן של נזילות מים הם חיוניים למניעת נזקים נוספים, הבטחת בטיחות הדיירים ושמירה על שלמות בניין המשרדים.

נכתב על ידי חברת טרמוטסט – איתור נזילות מים