דף הבית » בלוג » איך לשבת נכון במשרד מול המחשב?
איך לשבת נכון במשרד מול המחשב?

איך לשבת נכון במשרד מול המחשב?

ברגע שאנחנו נמצאים במשרד רוב היום, אנחנו מוצאים את עצמנו יושבים על הכיסא או מול המחשב בצורה לא טובה בכלל שיכולה לעשות לנו נזק עתידי. לכן חשוב מאוד לשבת בצורה נכונה מול המחשב, מכיוון שזה רק יועיל לנו בהמשך.

מומלץ תמיד גם להוריד מהעומס שיש לכם, ולקחת למשל שירותי משרד חיצוניים או מזכירה אנושית שתעזור לכם עם הניהול של העסק בצורה מושלמת!


איך מומלץ לשבת מול המחשב?

+ הצורת ישיבה הכי טובה מול המחשב היא שגם הברכיים שלכם וגם הקרסוליים שלכם יהיו באזור ה- 90 מעלות! הרגליים צריכות להיות מונחות על הרצפה בצורה טובה, וצריכים לשבת עם הגב עד סוף הכיסא מבלי לכופף אותו. עדיף כמובן גם לקנות כיסא עם ידיות לידיים מכיוון שברגע שהידיים נחות זה מוריד מהם לחץ מה שמשפיע גם על שאר הגוף.

+ המסך מחשב צריך להיות מול העיניים והראש של המשתמש, ולא להיות בזווית עקומה שלא יהיה אופציה של צפיה ישירה. הגובה של השולחן מחשב צריך להיות באזור המרפק שלכם ומטה, והמרחק מהמסך לעיניים שלכם צריך להיות לפחות במרחק של 60 ס"מ לפחות! מומלץ תמיד גם להשתדל שלא לכופף את הצוואר שלכם בעת העבודה על המחשב.

+ מומלץ תמיד גם שהמקלדת והעכבר שלכם יהיו ביחד באותו הגובה, על ידי מדף שנשלף כדי שיביא תמיכה טובה לידיים.

+ הכיסא שעליו אתם יושבים בעבודה צריך להיות נוח ומרופד בצורה טובה שמיועדת לישיבה ממושכת עליו. מומלץ להעמיד את המשענת שתהיה באזור ה- 100 מעלות כדי למנוע לחץ על הגב, ולעזור לרגליים ולעמוד שדרה שלכם.


איך מקלים כאב של ישיבה ממושכת מול המחשב?

יש מספר תרגילים שאם תבצעו אותם כמו שצריך, אתם תתחילו להרגיש הקלה בכאבים שנוצרו לכם מהישיבה מול המחשב.

תסובבו כל צד בכתף שלכם כמה פעמים גם לבחוץ וגם לבפנים ואז את שתי הצדדים ביחד ותרפו כלפי מטה. לאחר מכן מתחו את הצוואר שלכם לימין לאט לאט עד הסוף כמה פעמים, ולאחר מכן לצד שמאל כמה פעמים עד שתרגישו הקלה מסוימת.

לאחר מכן מתחו את הגב לאחור עד כמה שאתם יכולים, ותרימו את הראש כלפי מעלה אחרי שהצוואר הורפה לכל הכיוונים.


טיפים לישיבה מול המחשב

+ תשתדלו במהלך כל היום שאתם על המחשב לפחות כל חצי שעה לקום לכמה דקות, לבצע כמה מתיחות ולהסתובב קצת. זה נועד לשחרר את הגוף ולשמור על הגמישות. מומלץ לשים התראה כזאת של קימה כל חצי שעה באופן קבוע.

+ תשתדלו לעשות תרגילי מתיחות כמה פעמים ביום, ממתיחות ועד להפעלת השרירים בצורה טובה.


צריכים שירותי משרד לעסק שלכם? פנו אלינו עכשיו!